Ria-PM.reismee.nl

Faial: Capello - hiking in de mist door groen en zwart landschap

Lage wolken vandaag, ofwel, alle bergen van Faial zijn verstopt in nevel. We besluiten toch een hike te doen. We koersen naar de westelijke punt van Faial waar we vanaf Capello de wandelschoenen aantrekken en richting de dichtbegroeide vulkaantoppen van Cabeco do Condo wandelen. De mist geeft het vreemde boslandschap wel een creepy dimensie... En de klimmetjes naar boven zijn niet mis, zeker met deze enorme luchtvochtigheid ...

Het uitzicht aan de kraterrand is fabelachtig ..hahaha: mist. Gelukkig hangt er een infobord waarop we zien wat we hadden kunnen zien.

We vervolgen onze route bergafwaarts richting de oude eilandrand, waar in 1957 na maandenlange vulkaanuitbarstingen nieuw land ontstond. Een maanlandschap! Wel erg gaaf!

Langs de lavakust lopen we over een breed grindpad richting Capello, met mooi zicht op de oceaan.

Als we uiteindelijk bij ons karretje arriveren hebben we er 12 kilometer op zitten en..... we stinken als een paar bevers dus zijn blij als we straks onze welverdiende douche in kunnen duiken!