Ria-PM.reismee.nl

Van Faial naar Pico in tropische regen

Gisteren nog een rondje Faial gereden in onze Fiesta en nog wat leuke lavakusten bezocht. De caldeira bleef echter verstopt in de mist, te dichte mist om met lol te hiken (wil toch meer zien dan alleen de rode rugzak van PM). Op het uitkijkpunt wordt ons even een blikje in de krater gegund als de mist net even wat optrekt. Verder de laatste dag op Faial lekker rustig aan gedaan.

Vandaag met de boot naar de volgende stop: het eiland Pico, het op een na grootste eiland van de Azoren. Met de berg Pico, die we vanaf Faial al een paar keer hebben gezien (hoogste berg van Portugal, by the way). We vertrekken in de stromende regen en dat heeft het eigenlijk gedaan tot ver in de middag. Dus we installeren ons in onze B&B, een mooie plek aan de zuidkust van het eiland. Met ook een zeezwembad, alsof ik daar in ga, haha. Met zo'n golven verzuip ik... ze hebben gelukkig ook een normaal zwembad, met chloor en zo. En een tai chi tuin, ook altijd handig..;-)

En we eindigen de middag met stralende zon, dus het klopt wat ze zeggen, dat je hier alle seizoenen in een dag kan hebben.