Ria-PM.reismee.nl

Lake Louise - Banff via Icefields Parkway

Van Lake Louise via een omweg - de Icefields Parkway - naar Banff. Beetje touren, beetje hiken. Vanochtend gestart bij Moraine Lake. Vroeg daar dus nog geen bus vol Aziaten die je voor de voeten lopen ... Het valt echt op hoeveel chinezen of japannners - i dont know - en masse Canada bezoeken....

Anyway, na Moraine Lake noordwaarts via de Icefields Parkway. Een prachtige route die je dwars door de Canadese Rocky Mountains voert. 100 kilometers zonder enig dorp of stad tegen te komen, alleen maar robuuste natuurpracht. Het is helaas niet te doen om bij elk trailhead te sfoppen, dus keuzes maken..... Dus eerste stop bij Bow Summit/Peyto Lake. Ook hier weer eerst de Aziatische invasie omzeilen, maar zodra je verder van het startpunt van de route bent wordt het aantal touristen minder... En de natuurpracht alleen maar mooier. Een korte hike maar een megamooi uitzicht op Peyto Lake!

De route gaat daarna noordwaarts richting Icecield Center, precies op de helft tussen Lake Louise en Jasper. Net daarvoor stoppen we voor een 'eenvoudige' hike : Parker Ridge trail. Heen en en terug slechts 5 km... Maar wel eentje die de eerste 2,5 km alleen maar erg gemeen stijgt....!!! Na deze kuitenbijter werden we beloond met een megamooi uitzicht op de langste gletscher van het park: Saskatchewan Glacier. Djeez.... Breathtaking views.... Hoe klein je je voelt in zo'n natuurgeweld....

Tijd om daarna richting zuidwaarts te gaan..., via dezelfde route naar Banff... Ook weer vele wowmomenten onderweg, en geconstateerd dat het het ook in Canada hard kan regenen.... We komen Banff binnen met donkere wolken en REGEN!!

Enne... Foto's volgen later.... Internetverbinding is verschrikkelijk hier.....