Ria-PM.reismee.nl

Banff - Waterton NP

Gisteren Banff NP verlaten met donker weer en we reizen richting zuiden. Dwars door.een ander prachtig gebied : Kootenay National Park. Veel minder druk dan Banff NP en zeker net zo mooi! Overigens weinig wild gespot, op een echte bruine beer na (nee, dat was niet PM, maar een ECHTE beer ) die rustig langs de weg aan de wandel was. Meteen file omdat iedereen uiteraard een foto wil maken...

Gaandeweg werd het weer ook weer beter en zo reden we prairie country in. Eindeloze grasvlaktes, hier en daar een boerderij, geen bulkwagens van For Farmers gezien overigens, haha. Maar op de achtergrond de silhouetten van de Rockies. Mooi!!!!

Nog langs Frank's Slide gereden: een berg die half in elkaar gestort is begin vorige eeuw als gevolg van een aardverschuiving en een heel dorp wegvaagde. .. maf gezicht zo'n halve berg en dan massa's rotspuin die kilometers ver verspreid.

Einde van de dag gaan we weer richting de Rockies, het zuidelijkste NP in de Rockies in Canada : Waterton National Park. En hier zowaar een kudde bizons gespot.

Vandaag, na de regenbuien, lekker relaxed Waterton NP verkend : beetje touren en een paar korte hikes naar mooie meertjes. Mooi park!

Foto's plaatsen doen we later. Internetverbinding hier is dramatisch...! Gezonde afkickmanier...haha.