Ria-PM.reismee.nl

Vernal - Moab

Wat in eerste instantie een relatief saaie rit leek (op de kaart) bleek toch weer een juweeltje! Vanuit Vernal ging de route via een prachtige verlaten weg eerst een stuk door Colorada. Van prairie, bergen, woestijn, oilindustrycountry tot groene bergen... Op 115 kilometer kom je het allemaal tegen!

Ook hier weer veel wows over de uitgestrekte beauty van dit land. Wat ik op zo'n weg wel vaak denk...: je moet hier GEEN autopech krijgen, dan ben je de sjaak.... Tankstations liggen niet echt dicht bij.... Laat staan uberhaupt een teken van leven is vaakniet te bekennen....

We zijn in de vroege middag al in ons hotel in Moab. Een prima onderkomen met de naam Gonzo Inn. We duiken snel in de wandelkleren en gaan richting Arches NP, waar we de trail richting Delicate Arch willen doen in de late middag. Juist dan is het moment goed omdat dan het licht perfect is op die plek. Dus om half 5 start de klim. Het is niet ver maar door de hitte (39 graden!!!) en toch een behoorlijke klim is het een behoorlijke uitputtingsslag. Maar als je er dan eenmaal bent..... Tja.... Dan kan je alleen maar zeggen: this is SO AWESOME!!