Ria-PM.reismee.nl

Moab / Canyonlands

We zijn al voor de derde keer in Moab, maar hadden nog nooit Canyonlands NP bezocht.... Shame on us, want het blijkt echt meeeer dan de moeite waard te zijn. Het is de wat ongepolijstere variant op vele andere parken, en....niet onbelangrijk: veeeeel minder druk!!!!

We starten op tijd richting het zuidelijke gedeelte van het park, the Needles. Het is vanuit Moab toch nog een behoorlijk ritje dus rond half 11 beginnen we aan onze hike: Sliprock Trail! 'slechts' 4 km maar met ongelijk terrein en vooral de mega warmte (35gr) is het toch best pittig. Zeker als het laatste viewpoint een behoorlijk eind van de main trail ligt, raak ik op een gegeven moment volledig mijn orrientatie kwijt en begin echt te hyperventileren... Niet handig bij die temperatuur. Maar my main man PM heeft me rustig weer 'on track' gecoacht. Al met al een prachtige indrukwekkende hike, waar we echt NUL andere hikers zijn tegen gekomen en de vistas echt mega waren!!!!

Nadat we na dit avontuur even rustpauze hebben genomen aan het zwembad, en weer opgefrist waren zij we einde middag noor het noordelijke deel van het park gegaan : Island in the Sky. Hier tegen sunset de canyon rim walk gedaan en ook hier weer veel wows. Dju, wat is dit een mooi stuk USA.... Denk dat ik hier dan ranger ga worden...;-)