Ria-PM.reismee.nl

Moab / Arches - Devils Garden

Vroeg uit de veren vandaag: 6 uur uit bed, half 7 ontbijt, kwart voor 7 in de auto richting Arches NP. We willen de trail Devils garden inlcusief de primitive trail lopen. Ruim 15 km.... Dus handig om deze trip te starten voor we neergesabeld worden door de woestijnhitte. Bovendien is het licht op dat moment van de dag in die hoek van het park het mooiste.

Om 8 uur starten we aan onze hike met nog een handjevol andere fanatiekelingen. Overigens zijn we niet de eerste... De echte zijn er al bij sunrise...., maar dat was ons ditmaal toch te vroeg... 15 jaar gelden hebben we dat wel gedaan, maar ja, toen waren we ook nog geen (bijna) 50...;-)

We lopen de route tegen de klok in, dus eerst het primitive trail gedeelte. Hier komen we echt maar een enkeling tegen..het is dan ook het betere klauterwerk en stevige klimmetjes en dalingen op steile gladde rotsen. Super gaaf. De uitzichten zijn magistraal. Je hoort geen mens, het is doodstil. Alleen een paar konijnen, de nodige lizards en een echte slang komen we op dat eerste deel van deze hike tegen.

We pauzen even bij private arch.... En luisteren dus echt naar de sound of silence...

Op ongeveer de helft van de trail wordt het drukker, want hier gaat de primitive trail over op de main trail waar de nodige arches liggen. Dan nog is het vaak erg steil en je moet ook niet echt last hebben van hoogtevrees....

En al hebben we dit al een keer eerder gedaan, ook nu weer zijn we bij elke arch en elke view diep onder de indruk van the power of nature.... Vooral bij Partition Arch... Daar kan ik echt uren zitten en alleen maar onder de indruk zijn van wat ik zie.

Na 5 uur (inclusief de nodige rust- en genietmomenten bij de verschillende arches) zijn we terug van deze top hike! We hebben onze corona vanavond wel meer dan verdiend.. Cheers!