Ria-PM.reismee.nl

Flores: hiking van Lajedo naar Faja Grande

Auto blijft staan vandaag, het wordt een wandeltocht van Lajedo (zuidwest Flores ) naar Faja Grande. De eigenaar van het huisje waar we blijven is zo aardig om ons naar het startpunt te brengen, 10 punten voor hem! Daarna starten we aan 12 km kustroute. Klinkt niet spannend, 12 km, maar de weg gaat over oude muilezelpaden met stevige kuitentrekkers er in! Maar vooral supermooi!! Onderweg komen we amper iemand tegen, wel hier en daar een paar koeien. Tof om hier koe te zijn, met zo'n uitzicht!

We lopen door het piepkleine Misteiro, wat uitgestorven lijkt maar waar toch echt nog mensen wonen...

Mooie stop bij de watervallen van Ribeira Grande net na het schattige dorpje Fajazinha dat we na een supersteile afdaling over een rotspad bereiken. We kijken naar een muur van groen waar met tig watervallen die in een meertje terecht komen. Verleidelijk om hier te blijven zitten maar we hebben nog een paar kilometers te gaan.

Na 4 uur bereiken we ons huisje. We hebben ons wijntje zeker verdiend vandaag!